czwartek, 30 lipca 2015

# 158, 159, 160, 161, 162 ROSJA



Soczi - centrum medialne Gorki, miasto w którym odbyły się zimowe igrzyska olimpijskie no i znany kurort nad Morzem Czarnym.



Woroneż - ponad milionowe miasto w Rosji, niestety mocno zniszczone w czasie II wojny światowej, większość starej zabudowy utracono bezpowrotnie. Z tego miasta pochodzi moja penpalka Nina od której dostałem te pocztówki.

 Lena Pillars Nature Park został wpisany na listę UNESCO w 2012 r. ze względu na malownicze formacje skalne z okresu kambryjskiego. Słupy skalne mają wysokość od 150 do 300 m.


Predestynacja to rosyjski okręt liniowy z okresu panowania Piotra I, pierwszy taki okręt zbudowany dla rosyjskiej foty w Woroneżu w 1700 r. Car Piotr I wybudował w tym mieście stocznie na potrzeby nowo tworzonej rosyjskiej floty. Miał 49 m. długości i 58 dział.



Bardzo dziękuje Ninie za te wspaniale pocztówki.

5 komentarzy:

  1. Ten park wpisany na Listę Unesco wygląda bajecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Lena Pillars Nature Park wspaniały! Szkoda, że nie ma na pocztówce jego nazwy. Pierwsza pocztówka także mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  3. Najbardziej podoba mi się pocztówka z parkiem, chciałabym mieć taką u siebie. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Trzecia kartka jest cudowna!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnia kartka jest piękna. Lubię malowane pocztówki. ;) A w Woroneżu mam pen palkę, a właściwie już przyjaciółkę. :D

    OdpowiedzUsuń