wtorek, 22 grudnia 2015

# 247, 248, 249, 250 SZWAJCARIA






Szwajcaria to państwo federacyjne podzielone na 26 kantonów. Jest państwem górzystym i dużą  jego część zajmują Alpy. Mało kto wie że państwo to nie posiada formalnej stolicy ale de facto pełni ją Berno które jest siedzibą rządu. 
Szwajcaria kojarzy mi się z nartami i pięknymi górami, zegarkami i scyzorykami oraz słynnymi szwajcarskimi bankami. No i czekoladę mają niczego sobie :). Na pocztówkach od góry: 
1. mapka Szwajcarii z podziałem na kantony i ich herby.
2. Alpy
3. piękny Matterhorn 4478 m.n.p.m, polowałem na tą kartę i marzy mi się zdobycie tego szczytu, choć wiem że ma trochę na sumieniu ta góra.
4. Zurych, największe miasto Szwajcarii położone nad jeziorem Zuryskim.
Wszystkie te piękne pocztówki mam dzięki swapowi z Vanessą która mieszka niedaleko Zurychu.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz